-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51805 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

ديدگاه مورخان درباره داستان اصحاب كهف چيست؟

به گفته مورخان اروپائي اين حادثه ميان سالهاي 49 تا 251 ميلادي روي داده است، اين مورخان مدت خواب آنها را 157 سال ميدانند، و آنها را به عنوان «هفت تن خفتگان افسوس» مي​شناسند در حالي كه در ميان ما به عنوان «اصحاب كهف» شناخته مي​شوند.



اكنون ببينم «افسوس» كجاست و نخستين دانشمنداني كه در زمينه داستان اين خفتگان، كتاب نوشته​اند چه كساني، و در چه قرني بوده​اند



«افسوس» يا «افسس» (به ضم الف و سين) يكي از شهرهاي آسياي صغير (تركيه كنوني كه قسمتي از روم شرقي قديم است) بوده و در نزديكي رود كاستر در حدود 40 مايلي جنوب شرقي «ازمير» قرار داشته كه پايتخت پادشاه «الوني» محسوب مي​شده است.



«افسوس» بخاطر معبد معروف و بتخانه «ارطاميس» كه از عجائب هفتگانه جهان بوده نيز معروفيت جهاني دارد.



مي​گويند داستان اصحاب كهف براي نخستين بار در قرن پنجم ميلادي به وسيله يكي از دانشمندان مسيحي بنام «ژاك» كه خليفه كليساي سوريه بود در رساله​اي كه به زبان سرياني نوشته است تشريح گرديد، سپس شخص ديگري به نام «گوگويوس» آن رساله را به لاتيني ترجمه نمود و نام «جلال شهداء» را بر آن گذاشت و اين خود ميرساند كه اين حادثه يكي دو قرن پيش از ظهور اسلام در ميان مسيحيان شهرت داشته، و مورد توجه محافل كليسائي بوده است. البته پاره​اي از مشخصات آن ـ از جمله مقدار مدت خواب آنها ـ با آنچه در منابع اسلامي آمده تفاوت دارد زيرا قرآن صريحاً مدت خواب آنها را 309 سال ذكر كرده است.



از طرفي طبق نقل «ياقوت حموي» در كتاب «معجم البلدان» و «ابن خرداد به» در كتاب «المسالك و الممالك» و «ابوريحان بيروني» در كتاب «الاثار الباقيه» جمعي از جهانگردان قديم در شهر «آبس» غاري يافته​اند كه در آن چندين جسد خشك شده وجود داشته است، و احتمال مي​دهند كه اين موضوع مربوط به همين داستان باشد.



از لحن آيات قرآن در سوره كهف و شأن نزولهائي كه در اين زمينه در منابع اسلامي مزبور وارد شده، استفاده مي​شود كه حادثه مزبور در ميان دانشمندان يهود نيز بعنوان يك حادثه تاريخي مشهور بوده است.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.